I don't have any Bobcat parts except for a 2nd Kohler engine that was disassembled and a dented cab.
I work as a designer in a mechanical engineering company. I make most of the spare parts myself.
Many parts are also OEM. You just have to research something.
Can someone tell me which sealing kit I can use as an alternative for the hydraulic block.
Mine has a very slight leak and it probably won't get any better.
The original has the number: 6512795.
However, I find it outrageously expensive.
Hallo Rainer. Ja, Kürten ist nicht weit. Als Amerikaner reisen wir manchmal weiter, um eine gute Tasse Kaffee zu trinken oder Brot zu holen. Ich habe einen T190, der auch einige Lecks hat und etwas Pflege braucht. Aber im Moment steht es ganz unten auf der Liste und springt jedes Mal an, wenn ich es brauche, also fülle ich immer noch Öl nach und arbeite vorsichtig. Dein 310 sieht großartig aus und natürlich stellst du viele deiner Teile selbst her, dein Deutscher!! Das meine ich mit größtem Respekt!! Vor ein paar Jahren half ich einem Freund beim Einbau eines Getriebes in einen BMW M3. 14:30 Uhr an einem Samstag und er hatte kein Werkzeug zur Kupplungsausrichtung. Also fragte er mich, was wir brauchten, und 20 Minuten später stellte er eines auf einer Drehbank an. Passt perfekt und das Getriebe ist sofort verschraubt, nachdem die Kupplung neu ausgerichtet wurde. Ich habe gelernt, nichts weniger zu erwarten.
(original text)
Hello Rainer. Yes Kürten is not far. As an American, we will sometimes travel farther for a good cup of coffee, or to pick up bread. I have a T190, that also has some leaks and needs a bit of TLC. But it is low on the list at the moment and fires up everytime I need it, so I keep the oil topped up and work lightly. Your 310 looks amazing, and of course you make many of your own parts, your German!! I mean that with the upmost respect!! A few years back I was helping a friend put a transmission into a BMW M3. 14:30 on a Saturday and he didn't have a cluch allignment tool. So he asked me what we needed and 20 minutes later turned one out on a lathe. Fit perfect and the Transmission bolted right up after the clutch was realligned. I've learned to expect nothing less.